Oficjalny serwis
Nowe terminy składania wniosków o świadczenia wychowawcze w 2021 r.
Zasady i terminy składania i rozpatrywania wniosków o świadczenie wychowawcze w 2021 r.
Począwszy od 2021 r., prawo do świadczenia wychowawczego będzie ustalane na roczny okres świadczeniowy trwający od dnia 1 czerwca do dnia 31 maja następnego roku kalendarzowego.
Najbliższy okres świadczeniowy w ramach programu "Rodzina 500+" będzie trwał od 1 czerwca 2021 r. do 31 maja 2022 r.
W związku z rozpoczynającym się od 1 czerwca 2021 r. nowym okresem świadczeniowym 2021/2022 ruszy kolejny nabór wniosków o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego na nowy okres.
Aby uzyskać prawo do świadczenia wychowawczego od 1 czerwca 2021 r., wnioski będzie można składać:
od 1 lutego 2021 r. drogą elektroniczną czyli przez Internet za pośrednictwem portalu Ministerstwa Rodziny empatia.mrpips.gov.pl, przez bankowość elektroniczną lub przez portal PUE ZUS,
od 1 kwietnia 2021 r. także drogą tradycyjną (papierową), czyli osobiście w ośrodku pomocy społecznej lub za pośrednictwem poczty.
Jeśli osoba złoży wniosek o świadczenie wychowawcze na nowy okres w terminie do 30 kwietnia 2021 r., ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego oraz wypłata przyznanego świadczenia za miesiąc czerwiec nastąpi najpóźniej do 30 czerwca 2021r. W przypadku wniosków złożonych w kolejnych miesiącach, ustalenie prawa oraz wypłata przyznanego świadczenia nastąpi w terminie 3 miesięcy od dnia złożenia wniosku.
Tak przedstawiają się poszczególne, terminy składania i rozpatrywania wniosków na nowy okres 2021/2022 oraz wypłat świadczenia wychowawczego w zależności od miesiąca złożenia wniosku:
- Złożenie wniosku w okresie luty – kwiecień 2021 r. oznacza, że ustalenie i wypłata przyznanego świadczenia za miesiąc czerwiec nastąpi najpóźniej do dnia 30 czerwca 2021 r.
- Złożenie wniosku w maju 2021 r. oznacza, że ustalenie i wypłata przyznanego świadczenia,
z wyrównaniem od czerwca, nastąpi najpóźniej do dnia 31 lipca 2021 r. - Złożenie wniosku w czerwcu 2021 r. oznacza, że ustalenie i wypłata przyznanego świadczenia,
z wyrównaniem od czerwca, nastąpi najpóźniej do dnia 31 sierpnia 2021 r. - Złożenie wniosku w lipcu 2021 r. oznacza, że ustalenie i wypłata przyznanego świadczenia,
z wyrównaniem jedynie od lipca, nastąpi najpóźniej do dnia 30 września 2021 r. - Złożenie wniosku w sierpniu 2021 r. oznacza, że ustalenie i wypłata przyznanego świadczenia ,
z wyrównaniem jedynie od sierpnia, nastąpi najpóźniej do dnia 31 października 2021 r.
Ważne!
- Aby zachować ciągłość wypłaty świadczenia wychowawczego i otrzymać świadczenie w miesiącu czerwcu 2021 r. wniosek należy złożyć w terminie do 30 kwietnia 2021 r.
- Złożenie wniosku do końca czerwca 2021 r. będzie gwarantowało, że świadczenie wychowawcze zostanie wypłacone z wyrównaniem od 1 czerwca 2021 r.
- Natomiast, jeśli osoba ubiegająca się o świadczenie złoży wniosek na nowy okres po 30 czerwca 2021 r. świadczenie wychowawcze będzie przysługiwało od miesiąca złożenia wniosku.
POPŻ PODPROGRAM 2019 - EFEKTY
PODPROGRAM 2019 – efekty
- Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wyszkach (OPL z terenu województwa podlaskiego) przy współpracy ze Stowarzyszeniem Bank Żywności Suwałki - Białystok realizował Program Operacyjny Pomoc Żywnościowa Podprogram 2019 współfinasowany z Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym, którego celem było zapewnienie najuboższym mieszkańcom Polski pomocy żywnościowej oraz uczestnictwa w działaniach w ramach środków towarzyszących w okresie grudzień 2019 – wrzesień 2020.
- Osoby potrzebujące otrzymały bezpłatnie artykuły spożywcze:
- warzywne i owocowe (groszek z marchewką, fasola biała, koncentrat pomidorowy, buraczki wiórki, sok jabłkowy, powidła śliwkowe);
- mleczne (mleko UHT, ser podpuszczkowy dojrzewający),
- cukier (cukier biały, miód wielokwiatowy),
- tłuszcze (olej rzepakowy),
- dania gotowe (gołąbki w sosie pomidorowym).
- skrobiowe (makaron jajeczny, makaron kukurydziany bezglutenowy, ryż biały, kasza gryczana, herbatniki maślane),
- mięsne (szynka drobiowa, pasztet wieprzowy, filet z makreli w oleju).
3. Pomoc żywnościowa trafiła do 521 osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej z terenu Gminy Wyszki.
4. Wydaliśmy osobom potrzebującym:
30,96976 ton żywności;
2 019 paczek żywnościowych;
5. W ramach Podprogramu 2019 dla 16 osób korzystających z pomocy żywnościowej przeprowadzono 8 warsztatów edukacyjnych w ramach działań towarzyszących:
- edukacji finansowej - 2 spotkania dla 16 uczestników
- żywieniowo dietetycznych – 2 spotkania dla 16 uczestników
- kulinarnych - 2 spotkania dla 16 uczestników
- niemarnowania żywności - 2 spotkania dla 16 uczestników
WZAJEMNA POMOC W CZASIE PANDEMII
Ze względu na rozpowszechnianie się koronowirusa, obecna sytuacja społeczna wymaga od nas wszystkich dostosowania się do zaistniałych warunków i zmiany codziennych nawyków. Informujemy, iż Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wyszkach prowadzi następujące działania pomocowe:
- przyznawanie świadczeń z pomocy społecznej zgodnie z ustawą o pomocy społecznej,
- praca socjalna skierowana do mieszkańców Gminy Wyszki, która obejmuje również osoby objęte kwarantanną,
- poradnictwo w zakresie form wsparcia dostępnych poza systemem pomocy społecznej,
- realizacja Programu "Wspieraj Seniora", skierowanego do osób w wieku 70+ (INFOLINIA 22 505 11 11)
W czasie trwania epidemii, zachęcamy do kontaktu telefonicznego z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Wyszkach - 85/ 555 68 15.
Zachęcamy równnież do solidarności społecznej i zaangażowania się w pomoc na rzecz innych - członków rodziny, sąsiadów, znajomych. Pomagajmy osobom z najbliższego otoczenia w zrobieniu zakupów, wykupieniu recept, w kontakcie z lekarzem, czy służbami publicznymi.
Informacja dla osób przebywających na kwarantannie kwarantanna.pdf
Wykaz mobilnych punktów pobrań wymazu w województwie podlaskim Mobilne-punkty-stan-na-281020202.pdf
INFOLINIA DLA SENIORÓW 22 505 11 11
22 505 11 11 - INFOLINIA DLA SENIORÓW
Dzwoniąc pod numer infolinii, osoby starsze powyżej 70 r. ż., mogą prosić o pomoc w czynnościach, które wymagają wyjścia z domu, np. zrobiebienie zakupów artykułów spożywczych, higienicznych, leków.
Osoba przyjmująca zgłoszenie przekaże numer kontaktowy seniora potrzebującego wsparcia do ośrodka pomocy społecznej. Pracownik ośrodka skontaktuje się z seniorem, zweryfikuje zgłoszenie i ustali wszystkie szczegóły związane z udzieleniem pomocy i dostarczeniem niezbędnych produktów. Koszty zakupów pokrywa senior.
Kontakt do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wyszkach -- 85 555 68 15