OFERTA PRACY – ASYSTENT RODZINY

 

            Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wyszkach, ul. Szkolna 17, 17-132 Wyszki poszukuje osób do pełnienia funkcji asystenta rodziny.

I. Rodzaj umowy : zlecenie

Asystent rodziny prowadzi pracę z rodziną w miejscu jej zamieszkania lub w miejscu wskazanym przez rodzinę.

II. Wymagania niezbędne

1. wykształcenie:

- wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub

- wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2020 r., poz. 821 ze zm.) i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub

- wykształcenie średnie lub średnie branżowe i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentowany co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną.

2. prawo jazdy kat. B

3. Asystentem rodziny może zostać osoba, która:

- posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta w pełni z praw publicznych,

- nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona,

- wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego,

- nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.

III. Zakres zadań asystenta rodziny:

- opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym,

- udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego, w rozwiązywaniu problemów socjalnych, psychologicznych, wychowawczych z dziećmi,

- wspieranie aktywności społecznej rodzin, motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych

- udzielanie wsparcia dzieciom, podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin,

- prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną, dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie,

- współpraca z jednostkami administracji, organizacjami i podmiotami oraz osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny, z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą.

IV. Wymagane dokumenty: CV, dokumenty potwierdzające kwalifikacje oraz staż pracy, oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu w pełni z praw publicznych, oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwo skarbowe, oświadczenie , że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona lub ograniczona.

Więcej informacji dotyczących zatrudnienia: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wyszkach, ul. Szkolna 17

tel. 85 555 68 15

W załączeniu lista jednostek nieodpłatnego poradnictwa z Powiatu Bielskiego

Lista_jednostek_nieodplatnego_poradnictwa_Powiat_Bielski_2022_4.pdf

OFERTA PRACY – SPECJALISTYCZNE USŁUGI OPIEKUŃCZE

            Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wyszkach, ul. Szkolna 17, 17-132 Wyszki poszukuje osób ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym do świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych (SUO) na terenie Gminy Wyszki.

1. Rodzaj umowy : zlecenie

2. Termin realizacji: styczeń – grudzień 2022 r.

3. Rodzaj i wymiar usług: specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi (dziecko ze spectrum autyzmu) – 8 godzin tygodniowo, w tym:

a) uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych, takich jak: samoobsługa, dbałość o higienę i wygląd, utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami w miejscu nauki oraz ze społecznością lokalną, wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego, korzystanie z usług różnych instytucji – 4 godziny,

b) rehabilitacja fizyczna i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu: współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno – pedagogicznego i edukacyjno – terapeutycznego zmierzającego do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej ze specjalistycznych usług – terapia logopedyczna – 4 godziny.

4. Wymagane kwalifikacje: zgodne z rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych – Dz. U. z 2005 r. poz. 1598, ze zm.

- posiadanie kwalifikacji do wykonywania zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć określone specjalistyczne usługi,

- posiadanie co najmniej półrocznego stażu pracy w jednej z następujących jednostek: szpitalu psychiatrycznym, jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi, placówce terapii lub placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym, ośrodku terapeutyczno – edukacyjno – wychowawczym, zakładzie rehabilitacji, innej jednostce świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi,

- w uzasadnionych przypadkach specjalistyczne usługi opiekuńcze mogą być świadczone rzez osoby, które zdobywają lub podnoszą wymagane kwalifikacje zawodowe, posiadają co najmniej roczny staż pracy (w wymienionych jednostkach) i mają zapewnioną możliwość konsultacji z osobami świadczącymi specjalistyczne usługi opiekuńcze, posiadającymi wymagane kwalifikacje,

- posiadanie przeszkolenia i doświadczenia w zakresie: umiejętności kształtowania motywacji do akceptowanych przez otoczenie zachowań, kształtowania nawyków celowej aktywności, prowadzenia treningu zachowań społecznych.

5. Wymagane dokumenty: CV, dokumenty potwierdzające kwalifikacje oraz staż pracy, oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu w pełni z praw publicznych, oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie, ścigane z oskarżenia publicznego.

PGE Dystrybucja S.A. informuje, że z powodu prac eksploatacyjno-remontowych na urządzeniach elektroenergetycznych planowana jest przerwa w dostawie energii elektrycznej dla Odbiorców miejscowości:  

 

Miejscowość

Data rozpoczęcia

Data zakończenia

Czas przerwy

Nr stacji

Mierzwin Duży
od 1 do 28

2021-12-13 08:00

2021-12-13 14:00

6

06-1006

Moskwin
9, 10, 11, 12, 14, 15, 16, 17, 18, 20, 22, 24

Ostrówek
1, 2, 4

2021-12-15 08:00

2021-12-15 14:00

6

06-455

 Więcej informacji stronie www.pgedystrybucja.pl

Plakat 1 1 

Szanowni Państwo,

Uprzejmie przypominamy o trwających konsultacjach projektu „Regionalnej Polityki Rewitalizacji Województwa Podlaskiego 2030”.

Dokument, formularz zgłaszania uwag i inne szczegółowe informacje znajdą Państwo na naszej stronie internetowej: https://rewitalizacja.wrotapodlasia.pl/pl/konsultacje-spoleczne-regionalnej-polityki-rewitalizacji/.

Zapraszamy do udziału w organizowanych  spotkaniach:

  • 8 listopada 2021, godz. 11.00 – Kino „Sokół”, Plac Kościuszki 24, Sokółka,
  • 10 listopada 2021, godz. 10.00 – spotkanie online,
  • 15 listopada 2021, godz. 11.00 – Hotel Leśny, Al. Jana Pawła II 77, 15-703 Białystok.

Prosimy o wcześniejsze zgłoszenie swojego udziału na adres rewitalizacja@wrotapodlasia.pl.

Z wyrazami szacunku,

Maria Widurska

Zespól ds. Rewitalizacji

Departament Rozwoju Regionalnego

Referat Pomocy Technicznej, Informacji i Promocji

Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego

Ul. Poleska 89, 15-874 Białystok

Tel. 85 66 54 944

rpo.wrotapodlasia.pl

INFORMACJADLA ROLNIKÓW UTRZYMUJĄCYCH ŚWINIEW SPRAWIE PLANU BEZPIECZEŃSTWA BIOLOGICZNEGO

Przypominam, że posiadanie planu bezpieczeństwa biologicznego, jest jednym z wymagań zawartych w załączniku II do rozporządzenia wykonawczego  Komisji  (UE)  2021/605 z dnia 7 kwietnia 2021 r. ustanawiającego szczególne środki zwalczania afrykańskiego pomoru świń zwanego dalej RWK 2021/605. Stanowi on podstawę do możliwości dokonania przemieszczeń świń z gospodarstw zlokalizowanych na obszarach objętych ograniczeniami I, II i III. Należy pamiętać, że brak spełniania w/w wymogu po dniu 31 października 2021r., będzie stanowił poważną przeszkodę dla możliwości wywozu świń poza wymienione obszary.

         Inspekcja Weterynaryjna przeprowadziła od kwietnia 2021r. w tym zakresie 17 792 szkoleń i kontroli instruktażowych gospodarstw dla rolników utrzymujących świnie.

Warunkiem wdrożenia skutecznej bioasekuracji jest udokumentowanie przestrzegania określonych zasad, aby maksymalnie ograniczyć ryzyko występowania zakażeń ASF u zwierząt. Aby pomóc Państwu w spełnieniu tego wymagania przypominam o nim oraz informuję, że na stronie internetowej Głównego Inspektoratu Weterynarii pod linkiem: https://www.wetgiw.gov.pl/nadzor-weterynaryjny/afrykanski-pomor-swin dostępne są wzory dokumentów:

  • Wzór dokumentu „Plan bezpieczeństwa biologicznego dla gospodarstw utrzymujących świnie w liczbie 300 sztuk średniorocznie, nie zatrudniających pracowników do obsługi zwierząt, i produkcji pasz spoza gospodarstwa”.
  • Wzór dokumentu „Plan bezpieczeństwa biologicznego dla gospodarstw utrzymujących świnie w liczbie powyżej 300 sztuk średniorocznie.”
  • Wytyczne dotyczące praktycznego wdrażania zasad spełniania wymagań bioasekuracji w gospodarstwach utrzymujących świnie zgodnie z wymaganiami załącznika II RWK 2021/605 z dnia 7 kwietnia 2021. ustanawiającego szczególne środki zwalczania afrykańskiego pomoru świń.

Należy podkreślić, że wzory niniejszych dokumentów mają charakter poglądowy, co oznacza, że inne wcześniejsze plany sporządzone przez producentów świń, a odpowiadające wymaganiom RWK 2021/605 zatwierdzone przez Powiatowego Lekarza Weterynarii będą respektowane przez organy Inspekcji Weterynaryjnej. Sporządzone wzory dokumentów są kierowane przede wszystkim do rolników, którzy zwracają się do terenowych organów Inspekcji Weterynaryjnej o pomoc i wskazówki w tym zakresie.

Apeluję do Rolników, właścicieli gospodarstwa utrzymujących świnie
w obszarach objętych ograniczeniami w związku z ASF o jak najszybsze sporządzenie planów bezpieczeństwa biologicznego oraz ich zatwierdzenia
u właściwego powiatowego lekarza weterynarii przed datą 31 października 2021r.

  dr n. wet. Mirosław Welz        

Główny Lekarz Weterynarii

 zipFW__WIW.Z.913.6.160.2021_ZGWWP_Dostosowanie_gospodarstw_do_RKW_2021_605.zip

 

Zapraszamy wszystkie zdrowe osoby w wieku od 18 do 65 roku życia do oddania krwi.
Prosimy o przybycie z dowodem osobistym lub innym dokumentem stwierdzającym tożsamość.

 W dniu 31 października 2021 r. (niedziela)

od godz. 10.00 do 14.00

Gminne Centrum Biblioteczno-Kulturalne w Wyszkach.

  Darując krew
- ratujesz życie

Informujemy o  XXI sesji Rady Gminy Wyszki, która odbędzie się w dniu 27 października 2021r. (środa) o godz. 900 w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Wyszki, ul. Piórkowska 2.

Proponowany porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  1. Przyjęcie protokołu z XX sesji Rady Gminy.
  2. Sprawozdanie z pracy Wójta w okresie międzysesyjnym.
  3. Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2020/2021,
    w tym o wynikach egzaminu ósmoklasisty i wynikach nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez Kuratora Oświaty w Białymstoku w szkołach, dla których organem prowadzącym jest Gmina Wyszki.pptINFORMACJA_O_STANIE_OŚW._w_roku_szk._2020-21.ppt
  4. Informacja na temat złożonych oświadczeń majątkowych.pdfanaliza_oświadczeń_majątkowych_pracownicy.pdf pdfanaliza_oświadczeń_radnych_za_2020.pdf
  5. Wyrażenie zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na nieruchomość stanowiącą własność Gminy Wyszki.
  6. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie powołania Komisji Inwentaryzacyjnej.
  7. Nadanie nazw drogom wewnętrznym położonym w miejscowości Wyszki.
  8. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany przebiegu drogi gminnej o numerze 107536B.
  9. Wprowadzenie zmian w Regulaminie dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie gminy Wyszki.
  10. Przyjęcie Programu współpracy Gminy Wyszki z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2022 rok.
  11. Określenie wysokości stawek podatku od nieruchomości.
  12. Podjęcie uchwały w sprawie tekstu jednolitego uchwały w sprawie określenia zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Wyszki.
  13. Podjęcie uchwały w sprawie tekstu jednolitego uchwały w sprawie wprowadzenia odstępstw od zakazu spożywania napojów alkoholowych w miejscach publicznych na terenie gminy Wyszki.
  14. Wprowadzenie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Wyszki na lata 2021-2037.
  15. Wprowadzenie zmian w budżecie Gminy na 2021 r.
  16. Wolne wnioski i informacje.
  17. Zamknięcie obrad.

kiermasz stroiki 2

Podkategorie